NIEUWSBERICHT

Terugroepactie MiniMed infusiesets

11 september 2017

We kregen bericht over een terugroepactie door Medtronic van specifieke partijen MiniMed-infusiesets.

Wat is er aan de hand?

In zeer uitzonderlijke gevallen kan er een probleem ontstaan met de MiniMed-infusiesets, waarbij de druksensor in de insulinepomp tijdelijk niet goed werkt. Dit merk je in de eerste 1 à 2 uur na het wisselen van de infusieset en dan alleen als er ook vloeistof gelekt is. Daarom is het advies infusiesets met deze lotnummers niet te gebruiken vlak voor het slapen gaan.

De kans hierop is heel klein, het gaat hier zeer waarschijnlijk om minder dan 1 melding op 1 miljoen ampulwisselingen wereldwijd.

Wat moet je doen?

Op de dozen staan lotnummers. Hiermee kun je op de website van Medtronic controleren of je voorraad behoort tot de partij die tot de terugroepactie behoort. Is dat het geval, dan is het verzoek om deze dozen apart te houden en niet te gebruiken. De verwachting is dat je gevraagd wordt de bewuste lotnummers uit te knippen, in een enveloppe te verzamelen en op te sturen naar je leverancier (in het algemeen zal dat voor patiënten van Diabeter Diabstore zijn). Je krijgt dan opnieuw geleverd op basis van de aangeleverde lotnummers.

Voor meer informatie verwijzen we je graag naar de informatie van Medtronic:  Medtronic MiniMed terugroepactie informatie (396,9 KB)

Diabstore stuurt binnenkort nader bericht hoe je de partijnummers in kunt sturen. Natuurlijk houden ook wij je op de hoogte.

Terugroepactie MiniMed infusiesets