Cliëntenraad | Diabeter

Cliëntenraad Diabeter

De beste type 1 diabeteszorg, goede informatie en een respectvolle behandeling voor jong en oud met diabetes. Dat is wat wij als Cliëntenraad van Diabeter willen. Wij komen op voor de belangen van kinderen, jongeren, ouders en volwassen patiënten van Diabeter.

Wij zijn er dus voor jou!

Vacature Cliëntenraad:

Clientenraad Diabeter

Wegens vertrek van een lid zijn wij per direct op zoek naar een nieuw lid voor de Cliëntenraad van Diabeter.

Als Cliëntenraad van Diabeter komen wij op voor de belangen van kinderen, jongeren, ouders en volwassen patiënten van Diabeter. Wij willen waken voor goede diabeteszorg, goede informatie en een respectvolle behandeling voor jong en oud. De Cliëntenraad heeft een wettelijk recht om Diabeter gevraagd en ongevraagd te adviseren over zaken die belangrijk zijn voor patiënten. We hebben 4 keer per jaar een vergadering en overleggen regelmatig met elkaar en met de directie en medewerkers van Diabeter. De Cliëntenraad bestaat uit 5 leden, waarvan op dit moment 1 functie vacant is. De tijdsinvestering per lid bedraagt ongeveer 5 uur per maand. Vergaderingen vinden ca. vier keer per jaar plaats meestal op locatie Rotterdam Blaak. 

Wij zoeken iemand die zelf onder behandeling is bij Diabeter of een vertegenwoordiger is van een kind die onder behandeling is bij Diabeter. Daarnaast zoeken we iemand die gemotiveerd is om de gemeenschappelijke belangen van de patiënten van Diabeter te behartigen. 

Informatie over de vacature van de Cliëntenraad kun je  verkrijgen bij de voorzitter, Erik Wiersma. Je kunt hem bereiken per mail via clientenraad@diabeter.nl.
Heb je interesse in deze vacature, stuur dan je motivatie en beknopte CV eveneens naar clientenraad@diabeter.nl.  t.a.v. de voorzitter, Erik Wiersma.

 

Wat doet de Cliëntenraad?

De Clientenraad heeft een wettelijk recht om Diabeter gevraagd en ongevraagd te adviseren over zaken die belangrijk zijn voor alle patiënten.  We houden jouw belangen goed in de gaten. We overleggen regelmatig met elkaar en met de directie en medewerkers van Diabeter.

Onze speciale aandacht gaat uit naar nieuwe vormen van communicatie met patiënten zoals Cloudcare en nieuwe technieken/ontwikkelingen op het gebied van diabetes.  Daarnaast zijn we geïnteresseerd in wat jullie van Diabeter vinden.  Samen met Diabeter organiseren we jaarlijks een enquête om de patiënttevredenheid te meten. De uitkomsten hiervan bieden ons belangrijke informatie om ons werk steeds beter te doen. 

Wie zitten er in de Cliëntenraad?

De cliëntenraad van Diabeter bestaat uit patiënten en ouders van patiënten van verschillende locaties. Vanaf 10 oktober 2016 bestaat de clientenraad uit de volgende leden:

  1. Erik Wiersma (voorzitter en vader van diabetespatiënt)
    “Al 8 jaar heeft mijn dochter diabetes en bijna net zolang zijn we tot volle tevredenheid bij Diabeter. Ik wil graag meehelpen in het nadenken hoe we de zorg voor onze kinderen nog beter kunnen maken.’’

  2. Janneke Spiegelenberg (zelf diabetespatiënt)
    Bijna 9 jaar heb ik diabetes en ben ik naar tevredenheid onder behandeling bij Diabeter. Ik wil me graag inzetten voor de Cliëntenraad om zo samen te helpen de goede zorg van Diabeter voor iedereen te behouden.’’

  3. Louis van Dijk (zelf diabetespatiënt en vader van diabetespatiënt)
    “Hou niet vast aan dromen. Want dan vergeet je om te leven.’’

  4. Astrid Mostert (moeder van diabetespatiënt)
    “Onze puberzoon heeft sinds januari 2016 Diabetes type 1. Wij zijn erg blij met Diabeter! Als lid van de Cliëntenraad, wil ik opkomen voor de belangen van de patiënten.”

Ideeën?

Heb je ideeën hoe de zorg bij Diabeter nog beter kan? Laat het ons weten via de mail: clientenraad@diabeter.nl

Geen klachtenbemiddeling

Klachtenbemiddeling behoort niet tot onze taak. Diabeter heeft daarvoor een klachtencommissie. Als je een klacht hebt en je komt er niet uit met je behandelteam, neem dan contact op met de klachtencommissie van Diabeter.